Aké priority pre kraj vybrali experti?
17. 3. 2022AKÝ CHCEME KRAJ V ROKU 2030?
31. 3. 2022Obyvatelia kraja nechali na webe @hrajzakraj odkazy, aký kraj chcú o 10 rokov.
Cieľom PHRSR ŽSK 2021+ sú ľudia, ktorí v Žilinskom kraji žijú, študujú, pracujú, podnikajú alebo sa rozhodnú kraj navštíviť.
Reaguje na výzvy ako je starnutie populácie, rastúci nápor na zdravotný a sociálny systém, klimatické zmeny či zavádzanie smart riešení v oblasti sociálnych služieb a kultúry.
Pracuje s desiatkami podnetov občanov, ktorí nechali odkaz na záznamníku webu hrajzakraj, v časti ako sa zapojiť.
Mnohé z nich sa podarilo premietnuť do konkrétnych opatrení v návrhu Strategicko-programovej časti dokumentu:
Zlepšenie dopravnej dostupnosti, lepšia čistota miest a obcí, starostlivosť o životné prostredie, podpora komunitných aktivít, budovanie cyklotrás, inovácií vo vzdelávaní a podnikaní.
Mladí v kraji očakávajú predovšetkým kvalitné možnosti na trávenie času – komunitné záhrady, využité nábrežia, workout ihriská, skateparky, pumptrack areály.
Záleží im na fungujúcej verejnej doprave. Nechýba záujem o veci verejné a väčšia podpora aktívnych komunít. Reagovali aj na problematiku odlivu mozgov a mladých talentov.
Na základe diskusií so študentmi, v spolupráci s Radou mládeže Žilinského kraja a SYTEV – Slovak Youth for Traveling, Education and Volunteering a so strednými školami v kraji vyplýva, že považujú za dôležité zvyšovať atraktivitu miest, obnovu kultúrnych pamiatok a kvalitu dopravy, prezentovať prednosti kraja, možnosti pracovného trhu – v oblasti IT, vedy a výskumu.
Na príprave dokumentu pracuje 200 odborníkov a 83 expertov z rôznych oblastí. Do spolupráce sa zapojila miestna samospráva, mimovládne organizácie, ako aj súkromný sektor. Zrealizovali sa desiatky stretnutí tematických a územných pracovných skupín, online tematické diskusné fóra s odbornou verejnosťou či diskusie s mladými…
Naďalej môžete posielať svoje pripomienky a postrehy tu: https://www.hrajzakraj.sk/aky-chcete-kraj-v-roku-2030/.
AKO SME PREMIETLI VAŠE PRIPOMIENKY A NÁVRHY DO STRATÉGIE KRAJA?
#ATRAKTIVNY KRAJ
#INOVATIVNYKRAJ
#ZDRAVYKRAJ
#PREPOJENYKRAJ